בהשתתפות לורדים בריטיים: ישיבה מיוחדת להצהרת בלפור

    איתי גדסי No Comments on בהשתתפות לורדים בריטיים: ישיבה מיוחדת להצהרת בלפור

    במלאת 100 שנה להצהרת בלפור קיים אבי דיכטר ישיבה מיוחדת בהשתתפות בכירים בריטיים: "אנו שמחים לארח אתכם כאן בירושלים"

    אבי דיכטר [במרכז]
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), אמר בפתח ישיבת הוועדה המיוחדת לציון 100 שנה להצהרת בלפור: "הצהרת בלפור עבורי מציינת את תחילתה של ההיסטוריה המודרנית של העם היהודי בארץ ישראל".

    בנוכחות דיפלומטים מבריטניה, אמר דיכטר: "אנחנו שמחים לארח כאן אירוע לציון 100 שנה להצהרת בלפור. לפני 40 ו-50 שנה, אינני זוכר שהצהרת בלפור הייתה נושא שנהגו לדבר עליו. היום, בייחוד בעשר השנים האחרונות, יש מספר הולך וגדל של ישראלים בכל הגילאים שיודעים מהי הצהרת בלפור, וזה נותן לכולנו תחושה טובה".

    "אני שמח לארח כאן את חבר בית הלורדים, הלורד סטיוארט פולק, ואת חברת הפרלמנט, ג'ואן ראיין, יחד עם אורחים נוספים. עבורי, הצהרת בלפור התחילה את ההיסטוריה המודרנית של העם היהודי בארץ ישראל, באמצעות מוסד שאיננו ישראלי, שדיבר על הזכות היהודית להקים בית לאומי בארץ ישראל".

    "מדינת ישראל לא הוקמה בצעד אחד. לקח זמן, מהצהרת בלפור, לאחר מכן החלטת האו"ם ב-1947, מלחמת העצמאות ב-1948, ומלחמת ששת הימים ב-1967, שבה התייצבנו על הגבולות בהם אנו יושבים כעת, כולל ירושלים. אנו שמחים לארח אתכם כאן בירושלים, בידיעה שבמדינתנו ישנה גישה חופשית לכל האתרים הקדושים, לכל אדם, לא משנה אם הוא יהודי, מוסלמי, נוצרי, או מכל דת אחרת".



    0 תגובות